'Feast of Salomé' by Israel van Meckenem (1490s)
'Mademoiselle Subligny dansant à l'Opéra' (1690s)
'Zéphyre. J. B. Martin inv. et sculp' (1760s)
'Jason et Médée, Ballet tragique' (1781)
'Melle Guimard. Etching by E. Gervais after
a painting by F. Boucher' (1840-1860)
a painting by F. Boucher' (1840-1860)
'Marietta Baderna, allieva de' sig'ri conjugi Blasis, professori
di perfezionamento all' I. R. Accademia di ballo in Milano. Prima
danzatrice all' I. R. Teatro alla Scala, la primavera del 1846, alcuni'
di perfezionamento all' I. R. Accademia di ballo in Milano. Prima
danzatrice all' I. R. Teatro alla Scala, la primavera del 1846, alcuni'
'Ottavio Memmi, Pia Cavalieri, di anni 11, nella compagnia
Senese diretta dal coreografo F. Marrocchesi in Roma, Teatro
Argentina, la primavera 1855, gli amatori D. D. D.' [unidentified ballet]
Senese diretta dal coreografo F. Marrocchesi in Roma, Teatro
Argentina, la primavera 1855, gli amatori D. D. D.' [unidentified ballet]
'Flora Fabbri Bretin nel ducale teatro di Parma,
nella primavera' (1843). [Sylphide]
nella primavera' (1843). [Sylphide]
'Citta Moresca. Ballo Cimene. Stucchi inc. Carolina Lose acq.
{after a set design by Sanquirico}' (1820)
{after a set design by Sanquirico}' (1820)
'Maria Taglioni nel ballo La gitana, del coreografo
Signor Filippo Taglioni, padre della esimia artista' (1841)
Signor Filippo Taglioni, padre della esimia artista' (1841)
'Africain. Dans Aline reine de Golconde. J. B. Martin inv. et sculp.' (1779)
'The Three Graces' (1846)
'Orti pensili con bagni in Memfi. Questa scena fu
eseguita pel ballo tragico Psammi, inventato dal
Sig. Salvatore Viganò, l'autunno dell'anno 1817, per l'I. R.
Teatro alla Scala. A. Sanquirico inv. e di'
eseguita pel ballo tragico Psammi, inventato dal
Sig. Salvatore Viganò, l'autunno dell'anno 1817, per l'I. R.
Teatro alla Scala. A. Sanquirico inv. e di'
'Ariel. Engraved by F. Bacon from the original portrait
painted by E. T. Parris' (1840s) [Sylphide]
painted by E. T. Parris' (1840s) [Sylphide]
'Interno dell' I. R. Teatro alla Scala preso nel momento
dell'ultima scena del ballo, La conquista di Malacca.
G. B. inc. Angeli acq. after a set design by Sanquirico' (1820)
dell'ultima scena del ballo, La conquista di Malacca.
G. B. inc. Angeli acq. after a set design by Sanquirico' (1820)
'Cia Fornaroli in Casanova a Venezia, Scala Milano' [1929]
A recently completed exhibition at the New York Public Library for Performing Arts - '500 Years of Italian Dance: Treasures from the Cia Fornaroli Collection' - is presented online in essentially 2 sections.
In addition to the above exhibition site which has extensive background, there are 308 engravings, etchings and lithographic prints available via the NYPL Digital Gallery.
Most of the above images (click for full sized versions) have been background cleaned slightly. A couple of them were cleaned extensively to a point that hopefully remains somewhere south of overt editorial intrusion. Some of the images in the exhibition site don't appear (to me) to be in the gallery, just by the by. [via]
2 comments :
wouaou
Post a Comment
Comments are all moderated so don't waste your time spamming: they will never show up.
If you include ANY links that aren't pertinent to the blog post or discussion they will be deleted and a rash will break out in your underwear.
Also: please play the ball and not the person.
Note: only a member of this blog may post a comment.